9.10.09

SeLAmAt HaRi RaYA AiDiLFiTrI 1430H

Posted by pe'ee_87

Ye ye..esok raye..ye ye..esok raye..ha3.itulah ungkapan yg aku dgr selepas pengisytiharan raya kat tv pada mlm tu.dan ketika itulah timbul 2 perasaan kat hati aku ni yg mungkin korang pon rase,iaitu gembira dan sedih.gembira dgn datangnya Syawal yg ceria dan perginya Ramadhan yg mulia.iye la,bukan senang nk jumpa nga bulan yg penuh keberkatan ni,siap ada offer lg tu.tp apakan daya, itukan sudah menjadi putaran alam.aku berdoa agar dpt dipertemukan dgn Ramadhan lagi.ameen..selepas tu,aku pon buat la apa yg sepatutnya dibuat pd mlm tu.aku start ngan takbir(kat rumah jer,sorang plak tu..ha3.saje je,nk feel ckit).pastu aku pon pergi ke dapur,tolong ma aku apa2 yg patut(x payah citer la,nanti korang kate aku riak plak.ha3)..selepas tu,aku pon gi la kat luar rumah,ape lagi..main mercun la!! ha3..best woo,lame giler x main mercun ni.
Keesokan paginya,aku pon bangun awal la,nk mandi2,make up2..ha3.nk gi sembahyang raye ni,kena la hensem2,suci zahir dan batin.hu3.seusai solat raye,aku pon pulang ke rumah utk momohon maaf dari ibubapaku yg tercinta,adik beradikku yg tersayang,saudara mara..aku dpt rasakan,raya ni merupakan raya yg paling bermakna bagi aku kerana hampir seluruh keluargaku berkumpul di rumah aku.mak sedara aku dari kl pon turut sama balik raya kat kampung.cuma aku sedih gak la sbb adik aku yg blaja kat yaman tu x dpt balik raya ngan kitorang..hu3.tapi x pe la,raya tetap raya! mood raya tu penting..nk tau sbb apa diorang kumpul kat rumah aku? sbbnya rumah aku la yg paling dekat ngan masjid,so secara automatik rumah aku la yg menjadi destinasi pertama utk beraya.ha3..ok la,setakat ni saje la coretan aku psl raye ni,kalau panjang umur kita jumpa lg di raya korban pulak.. assalamualaikum.


kenapa jeling2 tu? nk duit raye ke?? ha3


sapa ambik gambar ni? x clear la..ha3


segak tak bro?? wah3


gambar familyku..meriahnya!!

3 comments:

Ahmad said...

smart molek hok paka sokok ite tu.. sapo dio heh?? hehehe..

Ahmad said...

guano tok bubuh blako gamba hok ata ari tu han?

Anonymous said...

guano xltok pic kawe nyo..? xpuah hati nie,,, mrah nie mrah

Post a Comment