8.12.09

CeRitA Di SeBaLiK ReMatCh bOLa..

Posted by pe'ee_87

Dek kerana terlalu teruja bermain buat kali pertama di atas padang futsal ari tu,pdg yg siap dibina hampir dua bulan lepas,aku pun cadang kat syabab mlysia & s'pore utk adakan rematch,tambah2 cuti raya pon panjang lg.so,kitorang pon telah sepakat nk main pd hari isnin,iaitu pd dua hari berikutnya.dan pd hari isnin,syabab2 dari qortubah((lokasi yg menempatkan asrama utk secondary school)) tiba seawal pkl 9 pagi,iaitu pd waktu yg ditetapkan.bagus2..aku pon apalagi,cepat2 bergegas turun dr bilik menuju ke pdg.tup tup,tgk pintu pagar pdg futsal tu berkunci,siap letak mangga plak tu.aku pelik,termenung seketika.mcm mana pintu ni buleh berkunci.sbb setau aku,pdg ni x pernah ditutup pagarnya,apatah lg dikunci.tiap2 petang aku nampak budak2 afrika ngan budak2 arab main bola kat situ.aku pon pergi la cari warden,nk mintak anak kunci tu.first,terjumpa ngan ustaz ahmad(warden),apalagi terus aku tanya dia psl kunci tu,tp dia ckp dia x tahu menahu psl pdg futsal ni.bukan bawah kerja dia,katanya.aku x putus asa,aku pon cari plak pak guard.dia pon jgak x tahu,2x5 je ngan ustaz tu.makan gaji buta ke apa diorang ni??
Pikir punya pikir,aku pon wat keputusan drastik,dgn memanjat je pagar tu ngan sorang junior aku dari s'pore,zulhakim.lepas tu,dtg 2 org lg syabab dan aku suruh diorang panjat.tgh diorang panjat pgr tu,tetiba ada sorang mamat ni,entah mangkuk hayun mana la,dtg & marah2 suruh kitorang keluar.sampaikan salam pon x sempat nk bagi..dia bengang sbb kitorang panjat pagar tu.aku pon tanya la dia,kau sapa senang2 nk suruh aku keluar.dia ckp,dia kontraktor yg buat pdg futsal ni.aku mcm x caya je,tgk dari segi percakapan dia pon x mcm org educated.ha3..aku ckp kat dia,kalau kau btol2 kontraktor,mesti kau ada key pintu ni,so bukak la supaya budak2 lain yg datang ckit lg x panjat pgr ni.aku tanya lg,knapa kau kunci pgr hari ni,sedangkan hari2 biasa yg lain kau x kunci pon.mcm2 je alasan yg x munasabah dia bagi.itu la,ini la.aku ckp kat dia,aku x kira,aku nk main jgak kat sini.bila dia dgr aku ckp mcm tu,lagilah dia bengang.pastu dia ugut aku nk panggil polis.aku ckp,sila la.aku x takut pon.apa kes polis nk dakwa aku? hanya sbb aku panjat pagar?? x logik2..dia pon dah mcm mati akal,last skali dia panggil ketua warden asrama,ustaz najib.dlm seminit lepas tu,ust najib sampai dgn anak2 buahnya.dia dtg kat aku,suruh aku kluar.dia ckp kat aku x payah la kau nk cari pasal ngan mamat ni,lagipun pdg ni di bawah tanggungan dia,x diserah sepenuhnya lagi ke kuwait university.nasib baik ustaz tu ckp baik2 ngan aku,so aku pon terima la.nk buat mcm mana lg kan? aku pon minta mamat tadi tu bukak pintu,sbb aku nk keluar.dia ckp,kau pandai masuk,kau pandai2 la keluar balik.ha3..terkena aku! dan time aku tgh panjat nk keluar tu,mamat tu mcm x puas hati lg.dia ambik plak gambar aku,katanya nk buat report,nk hntr kat pejabat asrama.aku apalagi,dah org nk ambik gambar tu,aku posing la puas2.ha3..aku kenakan dia balik! lepas tu,aku ckp kat syabab yg kita main je kat pdg pasir,yg terletak depan pdg futsal tu.time tu,aku rasa bersalah sgt kat adik2 junior aku,dah la diorang dtg dari jauh,kena plak main kat pdg pasir.aku minta maaf jika kalian semua terasa hati pd hari tu.kita hanya merancang,Allah yg menentukan..so,kitorang pon main je la kat pdg tu.dan resultnya,syabab s'pore menang tipis dgn jaringan 2-1.balas dendam nampak..ha3.anyhow,aku anggap peristiwa ini sebagai asam garam dlm hidup..


taktik dulu sebelum main..



counter attack oleh malaysia..



serangan yg bertali arus..



cubaan di depan pintu gol mlysia..




wisel penamat..

0 comments:

Post a Comment