7.12.09

FriEnDLy MaTCh..

Posted by pe'ee_87

Pada hari raya kedua minggu lepas,x silap aku hari sabtu kot,kitorang pelajar malaysia telah mencabar pelajar s'pore utk beradu tenaga di atas padang futsal kat kuwait university.idea ni aku yg timbulkan,sbb aku rase dah lama benar x lwn ngan syabab2 s'pore ni.dah dekat ngan 5 tahun jgak la..semenjak batch abg dzarif(abg senior dari s'pore) & the gang meninggalkan bumi kuwait ini,sejak itu kami tak berkesempatan nk main bersama.kitorang adakan match ni pon bukannya sbb nk tunjuk sapa yg lebih hebat,tp sekadar utk mengisi masa lapang di cuti raya yg lepas.dan yg paling penting,utk menguat & mengeratkan lg tali silaturrahim antara kami yg sudah sedia utuh.sebenarnya aku plan nk buat match ni pagi,namun kusangkakan hujan akan berhenti,tp melarat sampai ke tghari.hok aloh..terpaksa la tunda match ke petang tu plak.selepas je lunch,kitorang pon turun ke padang yg terletak betul2 di depan asrama aku..sampai je kat sana,kitorang tgk padang basah,dilimpahi dgn air hujan smalam.tp nak seribu daya,tak nak seribu cara,kitorang pon bergotong royong la membersih dan menolak air yg ada kat atas pdg futsal tu ke tepi.inilah yg dinamakan semangat kesukanan yg tinggi.ha3..setelah lama menunggu,match pon bermula..



syabab s'pore(jersi putih),manakala syabab mlysia main bedal je..ha3



gol..gol..gomo mlysia gomo!



dek kerana terlalu boring,goalkeeper kita mula membaca sajak utk menarik perhatian pihak lawan..hi3



kelam kabut di depan pintu gol mlysia..


setelah bertarung selama hampir sejam,dgn pelbagai aksi ngeri ditonjolkan,sayup2 kedengaran bunyi wisel yg ditiup oleh encik ref kita(aku x ingat la sapa ref time tu,ssori ek..) menandakan tamatnya permainan.dan match ini dimenangi oleh syabab mlysia dgn jumlah jaringan yg agak besar,5 gol berbalas 2.dan yg paling aku hepi,nama aku turut tersenarai dlm senarai penjaring gol.ha3..(ala,aku score penalty je sebenarnya..).selepas itu,kitorang bersalam-salaman dan saling mengucapkan tahniah kpd team masing2.kitorang pon balik ke asrama utk mandi & menunaikan solat maghrib berjemaah..

0 comments:

Post a Comment