30.1.10

ReSuLT oH rEsULt..

Posted by pe'ee_87

Hooray..hooray! akhirnya habis jgak pengajian aku di sem 3 ni.kalau x silap the last paper pd hari rabu lepas,kira2 dah 3 hari la berlalu.kata orang,memang indah kalau dah habis exam,lagi2 dpt pulak cuti sebulan lepas tu.namun bagi aku,tiada apa yg menggembirakan aku sgt,sbb result aku teruk! ha3..bukanlah teruk sgt,tapi bagi aku,rasa2 nilah sem yg paling "hancus" bagi aku.korang nk tau result aku? x payah la,malu la..lagipun,x kan la aku nk bukak aib aku sendiri kan? semua yg aku predict x satu pun yg kena.tu la,orang suruh study awal2 x nak,last2 minute jgak kau study..padan muka! ha3..opps,silap! bukan semua subjek aku study last minute ye,ada jgak yg aku prepared awal2.tapi ni lah yg dikatakan roda kehidupan(bukan roda impian),kadang2 kita di atas,kadang2 kita di bawah.walaupun pd hakikatnya sukar utk aku menelan hakikat ni,tapi aku masih lg boleh terima dan insyaAllah,redha sama sekali.sbb aku tahu,kita sebagai pelajar,kita hanya belajar,berusaha,bertawakkal,namun taufiq(kejayaan) itu datang dari Allah Subhanahu Wataala.aku berkata begini bukannya hendak menyalahkan takdir,tapi untuk aku berlapang dada dlm menerima ujianNYA dan tidak sesekali berprasangka buruk kpdNYA.sbb time result keluar dulu pun,aku tertanya2 juga diriku sendiri,kenapa Allah tidak membantu aku? sekarang baru aku tahu,bahawa usaha saja tidak cukup utk menjamin kejayaan,sebaliknya ianya memerlukan doa dan restu ibubapa,dan yg paling penting TAWAKKAL.insyaAllah,akan ku praktikkan amalan2 ini utk aku membalas dendam di atas kesilapan aku pd sem ke 4 ni.okei la,aku pon bukannya rajin sgt nk membebel ni.lepas ni aku nk keluar jauh dari hostel,menuju ke satu tempat utk aku melepaskan segala ke'tension'an & ke'frust'an diriku ini.ke mana? tunggu di post yg akan datang,okei? bai bai..

0 comments:

Post a Comment